Hledáš práci? My tě nechceme

1/28/2019


Nad tímhle článkem jsem se dlouho rozhodovala, zda ho vůbec napíšu a vydám ale je to něco, co mě poslední dobu dost vadí.  Řeč je o hledání dokonalých zaměstnanců a o mém vyhazovu z práce.

 Před půl rokem jsem dostala v práci výpověď. Ano! Někdo o tom nerad mluví ale není se za stydět. Je to normální a patří to k životu. Tak tedy pár dní po tom šoku jsem se přihlásila na pracovní úřad jako každý jiný. Po týdnu nato jsem našla nabídku v jedné firmě, že shánějí grafičku. Nabídka vypadala dobře a tak jsem neváhala a poslala jsem tam životopis. Juchů, oni mi odepsali a zvou mě na pohovor, prima! Nastal den D, den mého pohovoru a já byla malinko nervózní. Vždy si říkám, abych byla svá a neříkala jim nějaké bláboly. Podle mě jsem je na pohovoru zaujala. Tak mi tedy sdělili že se ozvou za týden s výsledkem. Po týdnu mi přišel mail, že dali přednost jinému uchazeči. Dopr..! Tak nic tak snad seženu něco jiného.

Znovu jsem objevila inzerát.

To by na tom nebylo nic zvláštního ale po měsíci jsem objevila znovu ten samý inzerát do stejné firmy, že opět shánějí grafika. Divný! Sama bych se jim ozvala ale to už mi daly do té firmy doporučenku přímo z pracovního úřadu, že se tam mám zastavit. Když jsem jim tam volala, že jsem dostala doporučenku z pracáku tak ještě ta paní mi říkala, ano my jsme o vás už mluvili a víme o vás, s radostí vás uvidíme. Tak jsem tam jela opět znovu na pohovor. Prvně za mnou přišla stejná milá slečna, co se mnou byla u prvního pohovoru a sdělila mi proč mě sem pracovní úřad posílá, když už jsem tu jednou byla na pohovoru a zdálo se jim to neetické od nich. Tak mi jen podepsala papír a šla jsem pryč. Bez šance.

Všichni hledají ty dokonalé!

Opravdu nechápu, proč mi znovu nedali šanci. Měla jsem o to místo velký zájem. Po této zkušenosti jsem zjistila, že si firmy vybírají své budoucí zaměstnance jako zeleninu na tržišti. Nikdo přece nechce tu ošklivou a shnilou zeleninu, ale vybírají si ty pěkný kusy a nikoho nezajímá, že i ten hnusný kousek umí něco víc než ten pěkný. A tak to funguje i v realitě náboru nových zaměstnanců. NESPRAVEDLNOST! Ani mi nedali šanci že by mě pak třeba po měsící vyhodili když bych se jim opravdu nezdála. Za ten půl rok hledání jsem zjistila, že tak funguje polovina firem, všichni asi hledají toho dokonalého grafika, co bude umět všechno. Jsem stále nezaměstnaná a pořád hledám nějakou práci ale tímhle způsobem žádnou nenajdu a půjdu makat asi do fabriky, nebo já nevím. :D

Jsem ale v tomhle dost pozitivní a věřím, že se objeví někdo, kdo mě bude chtít a komu se zalíbím.
Kdybych mohla, nějak bych tohle celé změnila. Ale jsem bohužel na to nemám právo s tím něco dělat. Bohužel.

Co si myslíte vy o hledání práce v česku? Změnili byste tu něco?

You Might Also Like

2 komentářů

  1. tím jsme si asi jako absolventi prošli všichni... zpětně se mi zdá, že jsem teda nebyla nejlepší a zas chápu firmy - proč by si měli vybrat někoho průměrného, když mohou toho nejlepšího... :( je to smutné,no.

    www.libenanovakova.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Absolventi to mají na trhu práce hodně těžké. Hodně zaměstnavatelů chce praxi, ale kde ji má člověk vzít, když mu nedají šanci? Chápu, že je těžké zaučovat nezkušené lidi, ale někdo by jim měl dát šanci ukázat, co v nich je. Mě při hledání práce zajímala jenom nabídka práce na zkrácený úvazek , protože mám syna ve škole, tak si nemůžu dovolit, být v práci až do večera.

    OdpovědětVymazat