Jak já přežívám nezaměstnanost

3/05/2019


Pokud jste četli můj minulý článek o tom jak hledám práci, tak teď vám povím jak přežít nezaměstanost a jak si takové nudné dny zpestřovat.

Být nezaměstnaný má své pro i proti. Ačkoliv jako nezaměstnaná mám spoustu volného času, ale jsou týdny kdy ten čas nemám. To převážně lítám po prácáku, po pohovorech, které pokaždé dopadnou bídně a nebo řeším jiné věci. Jindy to mám tak, že se třeba nudím doma, nic mě nebaví, na nic nemám náladu a nic se mi nechce dělat. Za tu dobu, co jsem doma jsem se ale naučila to, abych se nenudila (jo jasně, taky mám pořád dny, kdy mě to přepadne). Jsem teď trochu jako maminka na mateřské dovolené akorát s tím, že nemám na krku mimčo ale mám svůj volný čas a mohu si dělat co chci. A toho se prostě musí využít. Napíšu vám sem pár tipů, co dělat aby, vám dny více utíkaly

 Procházky a chození do přírody

To je věc, kterou mám ráda. Sice teď přes zimu jsem venku trávila méně času ale občas jsem zašla někam ven, jen tak si posedět na zahradě a nebo navštívit babičku do vedlejší vsi a v neposlední řadě vzít foťák a něco pěkného v okolí nafotit. Nebo dost často když mám po schůzce, tak se jdu jen tak projít po městě a projdu si obchody, kde si stejně nic nekoupím, protože člověk co je doma, tak mu stačí jen tepláky a volné tričko, hadříků mám až až a nové bych teď moc nevyužila. Takže tak.

Kreativní tvoření, kreslení a v mém případě tvorba grafiky

Když jsem chodila do práce, tak jsem měla málo času na  nějakou tu svojí tvorbu. Teď dost často si jen tak kreativně něco tvořím, kreslím, píšu, fotím, dělám grafiku a zlepšuji se ve své tvorbě. To je také dost důležité. Třeba nedávno jsem byla na kurzu focení od Megapixelu, které jsem dostala ke koupi fotoaparátu. A byla to paráda. Prošla jsem si Prahu,  a později za mnou přijel Táda, zašli jsme si na dobrý dezertík a kávu a udělali si pěkný večer.

Úklid pokoje a třídění šatníku

Yes, teď je ten čas na to, vyházet nepotřebné věci, uklidit pokoj a protřídit šatník. Vše jsem už dávno udělala. Šatník jsem celý přetřídila a spoustu oblečení dala na charitu. Dále jsem pořádně srovnala věci v šuplíkách, ve skříni a probrala nějaké přebytečné papíry a vdechla svému pokoji nový život. Však tu taky teď trávím svůj čas a tak to není úplně pěkné mít okolo sebe nepořádek.

Více času na sledování filmů a hledání nové práce

Nedávno jsem objevila starší seriál, který dávali v televizi a já samozřejmě nesnáším moc čekat na další týden až vyjde další díl. Takže jsem si udělala maratón a všechny díly jsem shlédla a spát jsem chodila dlouho. A pak jsem dopoledne pokračovala. Teď už nemám na co koukat. Nějaký tip někdo?

No a v neposlední řadě na co bych neměla zapomínat, je hledání práce a posílání životopisu a portfólia. Přece nechcem být nezaměstnaný věčnost. Pokud i ty, co to čteš patříš do této skupiny, nezoufej, určitě se něco vhodného objeví co nejdříve. Je nás přeci více a nejsme v tom sami.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Přeji ti, ať se ti brzy podaří práci sehnat. Nejlépe takovou, která tě bude bavit! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Nejdůležitější je to hledání. A já jsem se prostě udržoval v činnosti a pořád jsem něco dělal. Naštěstí jsem pak našel poměrně rychle práce České Budějovice. Jen bych ještě doporučil, abyste si určitě nenavykla na nový "režim", který vlastně žádný režim není. Takže ranní vstávání, obědvat v poledne. A tak dále. .)

    OdpovědětVymazat