Silvestr s horalem v Horalu

2/04/2018

Silvestr jsme domlouvali s Tádou (mým horalem :D ) už od léta, chtěli jsme oba dva jet si odpočinout od všech starostí a také zas něco zajímavého vidět.

Táda už odmalička jezdil s rodiči do Rožnova pod Radhoštěm. Nějak se mi nezamlouvalo, že bychom jeli někam kde už tolikrát byl. Naší prioritou výběru pobytu byla také cesta do cílové destimace. Pro nás dva neřidiče je nejlepší cesta vlakem a do Rožnova je spojení vlakem úplně parádní. Takže Rožnov vyhrál. A teď vybrat ubytko. Rozhodovali jsme se mezi hotelem Eroplán a nebo Horalem. Oba hotely měli suprový služby ale nakonec vyhrál hotel Horal. Našeho výběru jsme opravdu nelitovali.

Blížil se tedy den D, dopoledne nástup na vlak směr Valašské Meziříči a Rožnov. Konečně všude sníh okolo, jupí to bude paráda. Od vlaku jsme šli kilák s kuframa pěšky. V tom sněhu to bylo opravdu luxusní tahat, ale aspoň byla sranda. Ubytovali jsme se a navečer jsme se šli projít po okolí. Pak jsme využili hotelový bazén a hlavně wellness, ve kterém jsme byli uplně poprvé a udivení, že se tam chodí bez plavek. Byla to ale paráda a příjemné uvolnění a relax.

Druhý den jsme vyrazili směr Pustevny. Ráno po snídani jsme sedli na bus, který nás dovezl přímo nahoru. Z Pusteven jsme šli dále k soše Radegast. Bylo to suprový a pohádkový v tom, že krajina byla pod sněhem. Cítíla jsme se tam božsky. U Radegastu bylo v té době dost lidí. Sobota, to se dalo čekat, že Peťuško. S Tádou jsme se dohodli, že půjdeme dál ke kapli Cyrila a Metoděje. Hoši, to byl slušný vydrholec. To kdybych věděla, tak tam nejdu. Vítr foukal, a byla nízká viditelnost. Ale došla jsem tam. Stálo to opravdu za to. A pokud Rožnov navštívím určitě chci tohle místo vidět znovu.

Poslední den jsme vyrazili na Jurkovičovu rozhlednu, která byla na kopci. Cesta nahoru byla trochu o držku na tajícím sněhu. Potom jsme šli zpět dolů do města a vydali jsme se navštívit dřevěný skanzen. Pak se blížil večer a oslava silvestra. Součástí silvestrovské zábavy byla živá hudba, předtančení a bohatá večeře formou rautu. Pěkně jsme se tam přejedli všelijakých sýrů a dobrot. O půlnoci jsme se šli ven podívat na ohňostroj. Měli jsme připravený i lampiónek štěstí ale po několika pokusech ho vypustit nám shořel ještě v ruce. To byl taky nápad brát na hory lampionek a vypouštět ho ve větru, že Tádo!

Ráno jsme končili snídaní a vůbec se nám nechtělo domů. Rožnov je hodně pěkný město, co se týče památek a zajímavostí. Hlavně to jsou hory, a pobyty na horách mají něco do sebe. Pokud budete mít nějaké další otázky tak mi neváhejte napsat a klidně mi napiště, jak jste oslavovali Silvestr a Nový rok vy.